divendres, 2 de setembre del 2011

Cuinant amb...la Maleneta {amb peix del Serrallo}


Si alguna persona havia d'estrenar aquest espai, era la Maleneta. I aquí la teniu: al Serrallo. Parlar de la Maleneta a Tarragona és parlar de tota una institució del Mercat de Tarragona. Durant 50 anys (1947-1997) hi va vendre peix. Potser una de les millors parades. El secret: la presentació de les paneres i la qualitat del producte. Amb el  seu estil tan personal de vendre, juntament amb el Pepito,  feia que els clients fóssim amics i ens feia sentir com a casa. 
M'agradava comprar-hi. I si tenia algun dubte  m'explicava com ho havia de cuinar. Les seves receptes no fallaven mai.
Quan es va jubilar ens va regalar als assidus un llibret amb les principals receptes. Jo el guardo amb molta estimació. Els clients la van acomiadar amb moltes flors. Jo li vaig portar unes violetes. 

La Maleneta és del Serrallo de tota la vida, un lloc privilegiat,  i no es cansa mai de mirar el mar i  l'arribada de les barques, tot un espectacle. 
Avui m'ha cuinat un dels plats de les seves receptes:

All i pebre (en cassola de pescador)

Aquest plat igual el podem fer amb lluç que amb rap que amb qualsevol altre peix que es vulgui encara que amb els dos primers és com queda millor.

S'agafa el morter i es posen 4 alls crus, 1 molla crua de pa mullada amb vi blanc, 1 bona cullerada sopera de pebre vermell dolç (jo he vist que en posava dues), tot això ho piquem ben picat. També ho podem fer amb la picadora. En una cassola es posa una mica d'oli i quan estigui calent hi tirem la picada  i ho sofregim una mica. Un cop ho tinguem fet hi tirem 2 o 3 cullerots d'aigua calenta i quan comenci a bullir hi tirem uns trossos de  patates esqueixades. Comptarem uns 3 o 4 per persona. Les deixem coure amb xup-xup i quan veiem que falta poc perquè estiguin fetes,  hi  afegirem  el peix. El courem al gust i cap a taula. I com en els plats d'abans, no us deixeu el pa.

I per no faltar la música, li he demanat quina cançó li podria agradar sentir  i m'ha respòs ràpidament: Una havanera i entre totes Mare vull ser pescador d'Antònia Vilas i cantada per qualsevol grup dels que tenim a Catalunya. Això és portar el mar al cor.

1 comentari:

  1. L'he fet i ens ha faltat pa. Molt bo i fàcil. Llàstima que el peix no era de Tarragona.

    ResponElimina