divendres, 30 de setembre del 2011

Cajuzinhos {dolços brasilers}


El repte d'aquest mes de Film & Food ens transporta a la infància i de debò que em fa molta il·lusió, perquè podré posar la recepta d'un dolç que era el meu preferit i que no he oblidat mai. 
La meva padrineta Dona Carmen, tal como era coneguda per les clientes, era una de les millors modistes de Rio i havia d'anar tot sovint a comprar teles al centre de la ciutat, on es concentraven les botigues de roba. Moltes vegades em prenia per a acompanyar-la i em portava a la Confeitaria Colombo, que estava en el mateix barri, a menjar alguna d'aquelles exquisideses que tant m'agradaven.  
Una d'elles eren els cajuzinhos que avui us presento. Les castanyes de cajú són el que coneixem per anacards. Per a fer-los

Necessitarem:
 - 1 pot petit de llet condensada
 - 200 g de cacauets torrats, triturats ben fins i sense sal
 - 2 cullerades (postre) de xocolata en pols
 - sucre candi per a arrebossar els dolços
 - cacauets sencers, torrats, sense pell i sense sal per a decorar-los
 - petits fours de paper

Farem:
Barregem la llet, la xocolata i els cacauets i ho posem a coure en una cassola. Anirem remenant fins que la massa es comenci a desenganxar del fons. La traurem i la posarem en un plat perquè es refredi. Comencem a fer els cajús amb les mans donant una forma allargada. Els arrebossarem amb el sucre que haurem posat en un plateret i els guarnirem amb els cacauets que hem deixat apart. Els servirem amb petits fours de paper.
Anar a Rio obliga a fer una visita a aquesta cafeteria, cosa que jo no puc evitar.
Mentre ens mengem amb gust els cajuzinhos, escoltem Adriana Calcanhotto amb Fico assim sem você,
quin plaer...

2 comentaris:

  1. Ostres! no ho havia sentit mai!! però m'encanta!! Moltes gràcies per participar!!! m'emporto la foto pel collage!!
    Un petó enormeee

    ResponElimina
  2. és una mica com el brigadeiro, no???? ha d'estar boníssim, llàstima que no els vaig tastar a Brasil!!!! molts petonets guapa

    ResponElimina